Piątek, 24 maja 2024

5 ćwiczeń, które pokochasz na siłowni

14 lutego 2023

Siłownia to miejsce, w którym można wykonywać różnego rodzaju treningi. Im więcej jest maszyn, tym większe mamy możliwości. Profesjonalne wyposażenie siłowni może pomóc nam budować siłę i kształtować nasze ciało, a także poprawić kondycję i schudnąć. Wybór spośród różnych maszyn i urządzeń może być trudny, gdy jest tak wiele opcji. Stworzyliśmy 5 zabawnych i skutecznych ćwiczeń na siłowni, które pokochasz.

1. Trening na bieżni

Bieżnie to popularny sprzęt do profesjonalnych siłowni. Bieganie na bieżni to świetny trening cardio. Dzięki specjalnej amortyzacji bieganie na bieżni jest bezpieczniejsze i bardziej komfortowe niż bieganie po asfalcie czy innym terenie. Co ważne, bieżnie można regulować w celu zwiększenia intensywności treningu pod względem prędkości, obciążenia, a czasem także kąta nachylenia. Jest to podobne do biegania pod górę.

2. Wiosłowanie

Wiosłowanie to kolejne ciekawe ćwiczenie, które nie jest tak znane i popularne jak bieganie na bieżni. Do wykonywania tego ćwiczenia niezbędna jest maszyna do wiosłowania, czyli ergometr wioślarski. Wioślarz może być bardzo intensywny i wszechstronny. Jest to świetne ćwiczenie dla rozwoju ogólnego. Działa zarówno na ramiona, barki, plecy, brzuch, klatkę piersiową, jak i na nogi. Jest to również trening aerobowy i siłowy.

3. ćwiczenie na orbitreku

Orbitrek, znany również jako eliptyk, to profesjonalny sprzęt do siłowni, który zapewnia ciężki trening. Maszyna ta pracuje również nad wieloma partiami ciała, w tym ramionami, barkami i tylnymi nogami, a także pośladkami. Orbitrek, podobnie jak wioślarz może poprawić naszą kondycję i pozwolić na wzmocnienie mięśni. Może być stosowany jako alternatywa dla roweru stacjonarnego, bieżni, czy intensywnego aerobiku.

4 - Martwy ciąg

Chociaż ćwiczenia na siłowni, które zostały wymienione do tej pory są bardzo przyjemne, mogą być dość intensywne. To ćwiczenie wymaga koncentracji i wyciszenia. Martwy ciąg możesz wykonywać zarówno z kettlebell, jak i ze sztangą ważoną. To ćwiczenie nie jest jednak dla każdego. Zdrowy kręgosłup jest niezbędny do wykonywania tego ćwiczenia. Jest ono niezwykle skuteczne i może przynieść wiele korzyści, jeśli jest wykonywane prawidłowo. Martwy ciąg wzmacnia prawie wszystkie mięśnie i pozytywnie wpływa na ogólną sprawność organizmu.

5. wyciskanie sztangi

Kiedy myślisz siłownia, obraz, że wyciskanie sztangi jest to, co przychodzi do głowy. To ćwiczenie jest ulubionym na siłowni. Choć może wydawać się banalne, w rzeczywistości jest dość skomplikowane. Ważne jest, aby mieć pomoc podczas wykonywania tego zadania. Najlepiej poprosić trenera, jeśli jesteś sam na siłowni. Wyciskanie sztangi jest świetne dla wzmocnienia ramion, a także mięśni piersiowych, a także dla twojego górnego ciała..