Piątek, 24 maja 2024

Poznaj 9 sprawdzonych metod, dzięki którym znajdziesz czas na trening.

17 lutego 2023

Wakacje już się skończyły. Letni wypoczynek i wakacje odeszły do lamusa. Zastąpiła je praca, znajome obowiązki i wszechobecny pośpiech. Zastanawiasz się jak w tym ciągłym pędzie wygospodarować czas na trening? Spokojnie!!! To nie jest problem, z którym jesteś sam. Znajdź sprawdzone sposoby na regularne wchodzenie na matę i zachęć do aktywności fizycznej w swoim życiu.

Jak wygospodarować czas na trening?

Może się wydawać, że nie masz wystarczająco dużo czasu, aby wykonać trening. Ale, czy na pewno? Nie zamierzamy zaprzeczać, że masz wiele obowiązków i zarządzanie swoim czasem jest trudne. Chcemy pokazać, że nawet w najbardziej zapracowane dni można znaleźć czas na ćwiczenia. Oto sprawdzone sposoby, jak to zrobić.

1. Dodaj swój trening do kalendarza

Planowanie swojego dnia z wyprzedzeniem jest kluczem do zarządzania czasem. Warto też zaplanować czas, który poświęcisz na aktywności w kalendarzu. Ten od Bebio Store doskonale sprawdzi się w tej roli. To powinien być Twój priorytet, na równi z obowiązkami zawodowymi i sprawami rodzinnymi. Nie chodzi tu o wielogodzinne treningi. Wystarczy trening przez 20-30 minut trzy-cztery razy w tygodniu, aby zadbać o swoje zdrowie.

2. Ustal realistyczne oczekiwania

Regularna aktywność wymaga, abyś wpasował ją w swój codzienny harmonogram. Wykonywanie długich, intensywnych treningów co tydzień nie jest dobrym pomysłem, jeśli pracujesz na pełen etat. Warto zainwestować w krótkie, ale skuteczne ćwiczenia. Na BeActiveTV można znaleźć programy, które są krótkie i łatwe do wpasowania w każdy napięty harmonogram.

3. Odpuść sobie mentalność "wszystko albo nic".

Nie udało Ci się wskoczyć na matę z powodu wszystkich obowiązków. Nie ma nic do stracenia. Przejdź się wieczorem na spacer, zrób kilka ćwiczeń rozciągających lub jogi. Nawet 10-15 minutowa aktywność jest lepsza niż siedzenie na kanapie. Nie zniechęcaj się, jeśli będziesz musiała zrezygnować ze swoich planów.

4. Znajdź czynniki rozpraszające uwagę

Kolejny post, kolejny odcinek w programie telewizyjnym, kolejny śmieszny filmik.... Te rozpraszacze mogą sprawić, że Twój czas na trening się skurczy. Skuteczne zarządzanie czasem wymaga, abyś poświęcił jeden dzień na obserwację swoich nawyków. Na przykład zanotuj, jak długo spędzasz czas z telefonem w ręku lub przed telewizorem. To pomoże Ci określić, ile czasu masz każdego dnia na ćwiczenia i ile faktycznie go masz.

5. Zaproś do aktywności swoich bliskich

Znasz koleżankę, która nie wie jak i gdzie ćwiczyć? Zaproś ją do siebie na siłownię! Będziecie mogli razem uprawiać aktywność na świeżym powietrzu i w domu. Może to być również koło ratunkowe dla tych, którzy mają problemy ze znalezieniem motywacji. Wsparcie od kogoś, kogo kochasz w podobnej sytuacji, może podnieść na duchu.

6. Wstań wcześniej!

Brakuje ci czasu na pracę? Najlepiej zrobić to rano. Wygodne jest również to, że nie musisz wstawać o świcie, aby to zrobić. Możesz ustawić budzik 30 min wcześniej, aby mieć więcej czasu na ćwiczenia. Dzięki temu zyskasz nie tylko sporą dawkę ćwiczeń, ale także zastrzyk endorfin i świetny nastrój.

7. Rób to, na co masz ochotę!

Jazda na rowerze? Pływanie? Bieganie? Może interesuje Cię coś innego? Pamiętaj, że aktywność fizyczna powinna sprawiać Ci radość. Próbuj nowych rzeczy i próbuj nowych sportów. Nigdy nie wiadomo, być może odkryjesz pasję, pozostając w dobrej formie.

8. Pielęgnuj miłość do siebie

Samoopieka jest kluczem do dbania o swój umysł i ciało. Będziesz bardziej kochać siebie i być bardziej współczujący z siebie. Będziesz traktować siebie jako swojego najlepszego przyjaciela i wspierać w podróży do swoich celów i lepszego zdrowia. Dzięki temu łatwiej będzie Ci się zmotywować do ćwiczeń i znaleźć na nie czas. To działa, przysięgamy!

9. Zadbaj o swój sen

Sam trening nie wystarczy, aby człowiek żył. Odpoczynek po ćwiczeniach jest równie ważny, ponieważ pozwala ciału i umysłowi na regenerację. Powinieneś mieć szansę na pełną regenerację. Pomoże Ci to uniknąć kontuzji i urazów, a także zapobiegnie wypaleniu i wyczerpaniu. Relaksacja z przewodnikiem to świetny sposób na zmniejszenie stresu i pozbycie się niepotrzebnych napięć poprzez zrównoważenie treningu i odpoczynku.

Uzyskaj pomoc w zarządzaniu czasem

Możesz również znaleźć wsparcie podczas wrześniowych 90 Dni, jeśli czujesz, że go potrzebujesz. Zaprojektuj swoje jutro! Nauczy Cię jak lepiej zadbać o swoje ciało i umysł oraz jak zachęcić do większej miłości do siebie. Znajdziesz tu plany treningowe, motywację i mnóstwo energii. Przed Tobą 3-miesięczna przygoda, która pomoże Ci osiągnąć marzenia w Twoim własnym tempie. Ewa Chodakowska zaprasza Cię do podjęcia wyzwania i dążenia do stworzenia lepszej wersji.